Wat wij doen

Korall Church

Onvoorwaardelijk geliefd, gezien en gerespecteerd worden; wekelijks komen er tussen de 30 en 50 mensen samen die dit steeds weer mogen ervaren! In 2017 zijn Michel en Janet begonnen met een zondagse samenkomst voor daklozen, armen en eenzamen in Boedapest. Inmiddels is het aantal vrijwilligers die dit mogelijk maken gegroeid naar meer dan 25 en is Korall Church sinds april 2022 een officiële Hongaarse Baptist kerk. De kerkdienst gaat gepaard met koffie, thee, een lunchpakket en uitgifte van o.a. kleding na de dienst.

Korall Church, Straatwerk en de inloopochtenden

Korall Church, Straatwerk en de inloopochtenden met de daklozen zijn zoveel meer dan samenkomsten, eten en wat te drinken. Schone kleren, luisteren, bemoedigen, bidden, wonden verbinden, helpen met ziekenhuisopname en medicijnen, een spelletje spelen, het zijn alle dingen bij elkaar die maken dat we een relatie hebben en opbouwen met deze mensen. Hun harten veranderen, eigenwaarde groeit en “wonden” genezen al kost dat tijd, maar stukje bij stukje zorgt dat ervoor dat ze in hun leven andere keuzes willen gaan maken. Hoe bijzonder en mooi is het dat we dat zien gebeuren, er deel van mogen zijn en het allemaal begint en eindigt met onvoorwaardelijk liefhebben.

Doneren

Wil jij een bijdragen leveren aan de Korall Church? Dat kan! Doneer via onze donatie pagina. Door dit project financieel te ondersteunen wordt jij onderdeel van wat er gedaan wordt en stel je ons in staat om veel mensen te bereiken en te helpen.