Filipijnen

Naast ons team in Hongarije heeft Embrace een team wat zich inzet voor weeskinderen in de Filipijnen.

Graag stellen wij aan u voor Misha en Marge Bax.

Samen hebben ze 3 kinderen. Marge komt uit de Filipijnen en Misha is geboren en getogen in Nederland. Marge heeft werkervaring op zakelijk gebied en ze werkt als manager voor een Amerikaans bedrijf. Misha heeft zijn diploma Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Hij heeft onder andere gewerkt bij stichting De Hoop en een bijbel-school gevolgd in Amerika.

Tot op heden hebben ze de volgende activiteiten gedaan:

• Ze hebben een Outreach/Bewustwordingsreis georganiseerd in samenwerking met de plaatselijke kerk. Tijdens deze reis hebben ze kinderen uit arme gezinnen en kinderen met een mentale en/ of lichamelijke beperking uit arme gezinnen geholpen. Er werd kleding, speelgoed en eten gedoneerd. Daarnaast hebben ze i.s.m. de lokale kerk (gestart door vrienden van hun) de kinderen een maaltijd aangeboden, daarnaast hebben ze kunnen vertellen over de liefde van Jezus.
  • Maaltijd verzorgd in een weeshuis; Voor tweede jaar op rij waren ze in staat dit te organiseren. In het weeshuis worden met name zieke kinderen opgevangen. Zieke kinderen die door hun ouders zijn achtergelaten of waarvan de ouders zijn overleden wonen hier tijdelijk. De liefde en warmte wordt gretig ontvangen. Naast de verzorging van een maaltijd hebben ze ook schoolspullen en speelgoed gedoneerd. Alles mede mogelijk gemaakt door donaties.

Deze projecten en nog wat kleinere activiteiten hebben ze gedaan in samenwerking met lokale organisaties, omdat zij dichter op de situatie zitten en beter opvolging kunnen geven.

Deze activiteiten zullen verder worden ontwikkeld, om zo toe te werken naar een blijvende verandering waarbij naar een menswaardig en gelukkig leven wordt gestreefd.