Filipijnen

Naast ons team in Hongarije heeft Embrace een team wat zich inzet voor weeskinderen in de Filipijnen.

Graag stellen wij aan u voor Misha en Marge Bax.

Samen hebben ze 3 kinderen. Marge komt uit de Filipijnen en Misha is geboren en getogen in Nederland. Marge heeft werkervaring op zakelijk gebied en ze werkt als manager voor een Amerikaans bedrijf. Misha heeft zijn diploma Sociaal Pedagogisch Hulpverlener. Hij heeft onder andere gewerkt bij stichting De Hoop en een bijbel-school gevolgd in Amerika.

Update September 2018:

Project ‘Aroey Baley’ Filipijnen

We hebben het genoegen om weer mee te doen aan een project op de Filipijnen in Bayambang, Pangasinan! Het project ‘Aroey Baley’ (Love your town) is gericht om de arme mensen daar te helpen, ondersteunen. Afgelopen januari hebben we daar al een project gedaan en nu hebben we weer het voorrecht om vrienden van ons daar te helpen.

Het idee is om 200 arme en behoeftige families met kinderen tot zes jaar (focusgroep) te zegenen met Kerst dinner (Noche Buena) pakketten en direct daarbij hopen we ook speelgoed, schoolspullen, kleding en eten te kunnen doneren.

Deze bevolkingsgroep heeft het erg moeilijk gehad dit jaar met name vanwege de paar grote tyfonen die onder andere Bayambang hebben geraakt! Helaas zijn het vaak de behoeftige, arme mensen die hierdoor hard worden geraakt. Aangezien ze vaak leven in bouwvallen, zelfgemaakte hutjes van stukken hout en golfplaat lopen deze het snelste schade op. Daarnaast is ook afgelopen maanden hoge inflatie (tientallen procenten, 7,2% alleen al in augustus) geweest op rijst! Dit is basisvoedsel daar en dus extra hard als dat zo in prijs stijgt.

We willen graag op twee manieren helpen:
Door het geven van geld zodat ze daar eten kunnen kopen om in de pakketten te doen
Door het versturen van één of meerdere dozen vol met speelgoed, schoolspullen en kleding.

De verzendkosten zijn al gedekt. Alle donaties gaan dan ook 100% naar hierboven beschreven doel. Het zou geweldig zijn als jullie mee willen doen en ons willen helpen op één van bovenstaande manieren. Deze families zullen je erg dankbaar zijn! Willen jullie doneren? We zijn blij dat we weer een project daar mogen doen en weten zeker dat alles daar goed terecht komt!

Donaties kunnen gedaan worden via stichting Embrace en met referentie: ‘project Filipijnen’

Tot op heden hebben ze de volgende activiteiten gedaan:

• Ze hebben een Outreach/Bewustwordingsreis georganiseerd in samenwerking met de plaatselijke kerk. Tijdens deze reis hebben ze kinderen uit arme gezinnen en kinderen met een mentale en/ of lichamelijke beperking uit arme gezinnen geholpen. Er werd kleding, speelgoed en eten gedoneerd. Daarnaast hebben ze i.s.m. de lokale kerk (gestart door vrienden van hun) de kinderen een maaltijd aangeboden, daarnaast hebben ze kunnen vertellen over de liefde van Jezus.
  • Maaltijd verzorgd in een weeshuis; Voor tweede jaar op rij waren ze in staat dit te organiseren. In het weeshuis worden met name zieke kinderen opgevangen. Zieke kinderen die door hun ouders zijn achtergelaten of waarvan de ouders zijn overleden wonen hier tijdelijk. De liefde en warmte wordt gretig ontvangen. Naast de verzorging van een maaltijd hebben ze ook schoolspullen en speelgoed gedoneerd. Alles mede mogelijk gemaakt door donaties.

Deze projecten en nog wat kleinere activiteiten hebben ze gedaan in samenwerking met lokale organisaties, omdat zij dichter op de situatie zitten en beter opvolging kunnen geven.

Deze activiteiten zullen verder worden ontwikkeld, om zo toe te werken naar een blijvende verandering waarbij naar een menswaardig en gelukkig leven wordt gestreefd.